Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
#29416 Zoli58
#8062 tazooboy
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 14 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1
Ma 2024. április 23. Béla napja van.
Friss cikkek

2024. 04. 11.

Múlt és jelen egy helyen mindig izgalmas egyveleget mutat, nem véletlen, hogy az Akkor és Most Jármű Expo hosszú évek óta Esztergom és környékének egyik legnagyobb közösségi programja. Az idén 7. alkalommal rendezik meg, és ezúttal is a megszokott színes kavalkád várja az érdeklődőket április 27-28-án a Rugby Club rendezvényterületén a Nagy Duna sétányon. A lampionos felvonulást pedig április 30-án rendezik a Kis-Dunán.

Évek óta több ezer embert vonz az expo színes programsorozata, a változatos aktivitásokból ezúttal sem lesz hiány. A régmúlt és a jelen két- és négykerekű járművei mellett minden korosztálynak szóló szórakoztató programok és egy 100 éves időszakot felölelő rádió, fotó és filmtechnikai eszközök ipartörténeti tárlat is a kiállítás része lesz. A látogatók a „Hang&Kép – A múlt innovációja a jelen inspirációja” bemutatón egyedülálló lehetőséget kapnak arra, hogy tanulmányozzák ezeknek az eszközöknek a változását és társadalmi hatását. Az esztergomi fotográfiák a város és térségének életét és fejlődését, míg a rádió, TV történelmi mozgóképes anyagok korabeli technológiai alkalmazását mutatják be. A házigazda és az esemény főszponzora, a Magyar Suzuki a teljes termékpalettáját bemutatja: így az esztergomi gyártású, több szakmai-, illetve közönségdíjjal is jutalmazott autómodellek, a Vitara és az S-CROSS mellett motorkerékpárokat és hajómotorokat is felvonultatnak.

 

1

 

A kísérőprogramok között kicsiket és nagyokat megmozgató játékok, táncbemutatók és koncertek váltják egymást, hiszen ez a rendezvény évek óta egyúttal városi zenei majális is. Április 27-én szombaton a Ladánybene27, míg 28-án vasárnap Radics Gigi ad nagykoncertet. Mindkét napon 10:00-18:00 között ingyenesen látogatható a kiállítás és minden kísérőrendezvény a Rugby Club rendezvényterületén a Nagy Duna sétányon.

 

2

 

Nagy hagyománya van a lampionos felvonulásnak is. Ahogy egy mondás tartja, „Az életünk színes, mint a lampionok”. Ezek a papírból vagy vászonból készülő és az ázsiai kultúrákból származó színes világítótestek, tűnjenek fel bármilyen eseményen is, a szépséget, a jókedvet, a közösséget testesítik meg. Azt szimbolizálják, az élet ugyan változatos, de tele van szépséggel és megannyi élménnyel. Az esztergomi lampionos hajós felvonuláshoz a helyiek ragaszkodnak, hiszen az önfeledtséget, a közös élményeket hozza el évről évre. Az idén április 30-án rendezik meg 20:30-tól a Kis-Duna szakaszon, a hangulatról a DJ mellett Szujó Zoltán, majd 22:00-tól az Anna and The Barbies gondoskodik.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2024.

Bővebben »

2024. április 11. 20:03


Hát ismét új hónap ismét kvíz sorsolás

Megtörtént a 2024 es évben a második  kvíz sorsolása 

Bővebben »

2024. április 07. 08:15

Új biztonsági funkciókkal, felszereltséggel és az S-CROSS-okban már népszerűvé vált Suzuki Connect szolgáltatással megújulva érkezik a Suzuki népszerű SUV-ja, a Vitara. Az autentikus külső és dinamikus sziluett az új Vitarának izgalmas külsőt biztosít. A Suzuki hibrid technológiájával felszerelt modell egyszerre nyújt üzemanyagtakarékos és élvezetes vezetési élményt.

 

Bővebben »

2024. április 05. 09:27

2024. 04. 02.

Új biztonsági funkciókkal, felszereltséggel és az S-CROSS-okban már népszerűvé vált Suzuki Connect szolgáltatással megújulva érkezik a Suzuki népszerű SUV-ja, a Vitara. Az autentikus külső és dinamikus sziluett az új Vitarának izgalmas külsőt biztosít. A Suzuki hibrid technológiájával felszerelt modell egyszerre nyújt üzemanyagtakarékos és élvezetes vezetési élményt.

A megújult VITARA legfontosabb jellemzői

• Autentikus SUV-dizájn
• ALLGRIP SELECT 4x4rendszer
• Fejlett biztonsági funkciók
• 9 colos multimédia kijelző
• Kifinomult belső tér
• Suzuki Connect szolgáltatás
• Hatékony hibrid rendszer

Autentikus SUV-dizájn

Az új Vitara egy merész és jellegzetes SUV-modell. Markáns zongorafekete hűtőrács, formás első sárvédők, kúpos fényszórók és felfelé ívelő karosszéria-vonalvezetés jellemzi. A sportos megjelenés egyaránt tökéletes a városi élethez és a szabadtéri kalandokhoz, miközben olyan szabadságérzetet nyújt, amely a természet további felfedezésére inspirál.
 

1


Új színek

A kínálatban öt egyszínű és öt kéttónusú szín kapott helyet. A portfólióban újonnan megjelent egy kiváló minőségű, alacsony kontrasztú kéttónusú szín, a kozmikus fekete színnel kombinált indigókék, valamint az egyszínű titánszürke.

Kéttónusú színek (Kozmikus fekete tetővel)

- Indigókék
- Élénkpiros
- Napszélsárga
- Elefántcsont
- Márványkék

Egytónusú színek

- Titánszürke
- Kozmikus fekete
- Selymesszürke
- Hűvös gyöngyházfehér
- Ragyogó fehér

ALLGRIP SELECT 4x4 rendszer

Az új Vitaraban elhelyezett ALLGRIP SELECT segítségével a vezető a középkonzolon található egyszerű nyomó- és forgótárcsával választhat az adott terepre megfelelő öszkerékmeghajtási üzemmódok, az Auto, Sport, Snow vagy Lock lehetőségek közül. Az ikonikus ALLGRIP SELECT 4WD rendszerrel az autó magabiztosan halad nehezebb terepen is.

Fejlett biztonsági funkciók

Az új Vitara fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerek széles választékával rendelkezik, amelyek a vezető és az utasok védelmét biztosítják. A 2024-es megújulás során öt fő funkciót frissítettek.

Kombinált érzékelős vészfékasszisztens II (DSBS II)

Az új kombinált érzékelős vészfékasszisztens II (DSBSII) az előző modellhez képest kibővítette érzékelési területét, így a gépjármű előtt közvetlen vagy átlósan megjelenő tárgyakat, járműveket, motorkerékpárokat és gyalogosokat már korábban észleli.

 

2

 

Vezetőfelügyeleti rendszer (DMS)

A Vezetőfelügyeleti rendszer (DMS) a műszerfalra szerelt kamerával figyeli a vezető szemét és arcát. Ha azt érzékeli, hogy a vezető álmos, elalszik vagy elfordul az útról, figyelmeztető hangjelzést ad, valamint figyelmeztető üzenetet jelenít meg az információs kijelzőn.

Adaptív tempomat (ACC)

Az adaptív tempomat segít mérsékelni a hosszú, monoton vezetés okozta fáradtságot. Forgalomban a rendszer milliméterhullámú radarral és egy monokuláris kamerával méri a távolságot az előtte haladóhoz képest és szükség szerint gyorsítja vagy lassítja a járművet a beállított távolság megtartása érdekében. Amennyiben nincs az autó előtt másik jármű, a rendszer fenntartja az addig elért sebességet.

Az adaptív tempomat a közlekedési táblákat felismerő rendszerrel is összekapcsolódik, hogy segítsen betartani a járművezetőknek a sebességkorlátozásokat.

 

3

 

Sávtartó asszisztens (LKA)

Az adaptív sebességtartó automatika aktiválásakor a Sávtartó asszisztens segít megtartani a járművet az útszakasz közepén. Ha a sávjelzések nem egyértelműek, a rendszer az előző jármű haladási pályájáról észlelt információkat használja fel.

Forgalmi jelzések felismerése (TSR) / sebességkorlátozó

A forgalmi jelzéseket felismerő funkció a monokuláris kamera által felismert közlekedési táblákat jeleníti meg a belső kijelzőn. A közlekedési táblán feltüntetett sebességkorlátozás túllépése esetén a sebességkorlátozás ikonja villog, illetve, ha ez az állapot továbbra is fennáll, hangjelzés hallható.
A TSR funkció a jármű sebességét a vezető által beállított értékre korlátozza. A rendszer alkalmas arra is, hogy a sofőr közlekedési táblák felismerése funkcióval együtt használva a sebességet a kiírt sebességkorlátozásra limitálja.

 

4

 

Az alábbiakban felsorolt biztonsági funkciókkal a megújult Vitara modell megfelel az Általános Biztonsági Szabályzatnak (GSR2), így segítve az ügyfelek biztonságát.

- Visszatartó rendszer frontális ütközés esetén
- Oszlop teszt /oldalsó ütközés elleni védelem
- Üzemanyagrendszer integritása és elektromos hajtás hátulról történő ütközés esetén
- Fejlett vészfékrendszer
- Tolatási mozgásérzékelő
- Vészhelyzeti sávtartó rendszer
- Kiberbiztonság és kiberbiztonsági irányítási rendszer
- Intelligens sebességasszisztens
- Indításgátló alkoholszonda
- A járművezető álmosságára és figyelmére figyelmeztető rendszer
- Eseményadat-felvevő
- Szoftverfrissítés

9" hüvelykes multimédia kijelző

Az új 9 colos multimédia kijelző lehetővé teszi a járművezető számára, hogy a vezérlőbeállításokat és a működéshez szükséges információkat könnyedén megerősítse. A rendszer USB-n és Wi-Fi®-n keresztül támogatja az okostelefon-csatlakozást is, így az Apple CarPlay és az Android Auto™ segítségével számos alkalmazás elérhető.

 

5

 

Kifinomult belső tér

Az új Vitara utasterének minőségi és stílusos elemei esztétikus kiegészítői a vezetési élményt szolgálják. Panoráma napfénytetővel egyaránt rendelhető, amely szélesre nyitható felülettel biztosítja a friss levegőn utazás élményét. Minden utas számára rendelkezésre állnak a különböző tárolórekeszek, amelyek kényelmesebbé teszik az utazást.
 

Suzuki CONNECT

A Suzuki CONNECT egy okostelefonos alkalmazás és szolgáltatáscsomag, amely lehetővé teszi, hogy a járművezetők távolról is figyelemmel kísérhessék autójukat. A Suzuki Connect összekapcsolható a multimédia kijelzővel, amelyen a rendszerüzenetek így megjeleníthetők.
Hatféle szolgáltatás és kényelmi funkció érhető el:
- Állapotértesítés
- Parkoló autó kereső
- Vezetési előzmények
- Geofencing és kijárási tilalom figyelmeztetés
- Biztonsági értesítés
- Figyelmeztető fényjelzés
- Időszakos karbantartás/visszahívás értesítése hamarosan elérhető

1.5 DUALJET motor, kompakt hibrid rendszerrel párosítva

Az 1.5 DUALJET motor kettős befecskendező rendszert használ, amely hozzájárul a termikus hatékonyság növeléséhez. A motor úgy ér el magas üzemanyag hatékonyságot, hogy közben alacsony marad a károsanyag-kibocsátás, emellett kiváló nyomatékleadást ér el a teljes fordulatszám-tartományban a sima, erőteljes gyorsulás érdekében. A kompakt hibrid rendszer egy motorgenerátor egységből (MGU), egy 140 V-os lítium-ionos tápegységből és egy 6 fokozatú automatikus sebességváltóból (AGS) áll. Az MGU nemcsak a tisztán elektromos hajtáshoz biztosít energiát, hanem a sebességváltások során is beavatkozik, ami egyenletesebb gyorsulást eredményez. Az MGU lassítás során a mozgási energiát az akkumulátorok töltéséhez használja fel a megfelelő teljesítmény fenntartásához.

1.4 BOOSTER JET motor 48 SHVS lágy hibrid rendszerrel párosítva 

Az új Vitara 1.4 BOOSTER motorral és 48V SHVS lágy hibrid rendszerrel egyaránt elérhető. A motor közvetlen üzemanyag befecskendezéssel éri el a magas üzemanyag-hatékonyságot a jó teljesítmény elérése mellett. Az alacsony fordulatszámú nyomaték növelését intercooler turbófeltöltővel biztosítja. Az SHVS lágyhibrid rendszer integrált indítógenerátort (ISG) és kiváló töltési és áramellátási teljesítményű, nagy hatékonyságú 48V-os lítium-ionos tápegységet alkalmaz. Az ISG a motor gyors és csendes újraindítása mellett villanymotoros támogatást biztosít az üzemanyag-takarékos gyorsításhoz, amely mellett lassításkor áramot termel az akkumulátorok töltéséhez.

 

6

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2024.

Bővebben »

2024. április 02. 20:36

2024. 03. 26.

Esztergom, 2024. március 26. – Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább ezeken agyalunk a legtöbbet parkoláskor. Parkolni orral előre, merőlegesen vagy halszálkában szeretünk, de frusztrál minket, ha a másik autós nem hagy elég helyet a manőverhez. Jó hír viszont, hogy a sofőrök nagy része egyáltalán nem stresszel, annak ellenére, hogy 10-ből 9 embert nyomasztottak már parkolás közben – ez derül ki a Magyar Suzuki hazai autósok körében végzett kutatásából.*

Ugyanannyira támaszkodunk az oktatóra, mint az ismerősök tanácsaira
10-ből 5-en úgy érzik, hogy a forgalmi vizsgára történő felkészülés során, illetve azt követően, plusz órákon már megszerezték a parkoláshoz szükséges rutint az oktatójuktól; ugyanennyien vannak viszont azok is, akik úgy gondolják, egyedül, vagy a környezetük tippjeinek segítségével még rá kellett segíteni ezekre a készségekre.

A legtöbben nem stresszelnek parkoláskor
10-ből 7-en – saját bevallásuk szerint – nem stresszelnek parkoláskor, mert megvan a kellő rutinjuk (66%), vagy a vezetéstámogató rendszerre támaszkodnak (5%).

A többség számára mégis vannak azért zavaró tényezők (75%). Leginkább azon agyalunk, nehogy kárt tegyünk a saját autónkban, vagy más járművében (25%). Tartunk attól, hogy a forgalom többi résztvevője esetleg akadályoztat bennünket (23%). 10 százalékunk izgul amiatt is, hogy fizetős, vagy ingyenes parkolóhelyet sikerül-e végül találnia, 9 százalékunk pedig azon, hogy túl sok időt veszít a szabad hely megtalálásával. 8 százalékunk azért frusztrálja magát, hogy a vezetési rutinjával nem tud minden helyre biztonsággal bemanőverezni, ezért el kell mennie szabad helyek mellett. Minden negyedik válaszadó viszont semmitől sem zavartatja magát.  

Érdekesség, hogy a férfiakat jobban foglalkoztatja, hogy fizetős, vagy ingyenes parkolóhelyet találnak-e, mint a nőket (férfi: 15%, nő: 5%), és az időveszteség is jelentősebb tényező náluk (férfi: 11% nő: 7%). A nők viszont többet aggódnak azon, hogy kárt tesznek egy járműben (32%), illetve jobban frusztrálja őket a forgalom többi résztvevőjének attitűdje (28%).

Hogyan segíti, illetve akadályozza a többi autós a parkolásunkat?
Nincs egységes álláspont abban, hogy a többi autós hogyan tudja támogatni, illetve hátráltatni az éppen parkoló vezetőket, ez sok esetben egyéni preferencia kérdése. Egyértelműen segítségnek érezzük viszont, ha elegendő teret hagynak számunkra a manőverezéshez (50%), a leginkább akadályozó tényezőt pedig abban látjuk, ha ezt nem teszik meg (50%). A dudaszóval, minősítő gesztusokat történő motiválást a gyorsabb manőverezésre (25%) szintén akadályozó tényezőnek tartjuk a parkolásunk során, azt viszont kevéssé vesszük fel, ha a járókelők szoros figyelemmel kísérik a parkolásunkat (3%). A gyalogosok közreműködését 98 százalékunk egyáltalán nem igényli és nem értékeli. Vegyesen ítéljük meg viszont azt, hogy az autósok tovább haladnak, vagy megállnak mögöttünk miközben parkolunk.

A forgalom résztvevőjeként ezeket a parkolási viselkedésformákat tarjuk a legidegesítőbbnek
A válaszadókat is zavarja azonban néhány dolog az éppen parkolási manővert végző autósokban pl.: amikor nem használják a tükröket, és adott esetben tolatással kell menekülniük előlük (33%), ha az éppen parkoló autó nem hagy elég helyet a tovább haladásra (23%), vagy elhagyja az irányjelzőt, illetve túlóvatoskodja a manővert (22%-22%).

Nyomasztanak bennünket, de mi nem tesszük ezt mással?
10-ből 9 embert nyomasztottak már parkoláskor. Viszont csak a válaszadók fele érzi úgy, hogy ő maga tett már ilyet, ami arra enged következtetni, hogy a saját viselkedésünkkel szemben parkoláskor is megengedőbbek vagyunk, mint másokéval.

*A Magyar Suzuki kutatása 2024. 02.12-02.18. között zajlott le a Typeform felületén keresztül. A kutatás a parkolási preferenciákra és painpontokra terjedt ki. Összesen 672-en adtak választ a kérdésekre.

 

1

2

3

4

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2024.

Bővebben »

2024. március 26. 21:49

2024. 03. 22.

A mai napon, Bordeauxban debütál a Suzuki Swift negyedik generációja. A teljesen új modell elődeinek örökségére építve a kényelmet, a hatékonyságot és a biztonságot előtérbe helyezve született meg. A 1,2 literes motorral és 12V SHVS lágy hibrid rendszerrel szerelt széria biztonsági funkciói, illetve külső és belső dizájnja is megújultak. A 169 országban elérhető, számos díjat elnyert Swiftből, több mint 9 millió darabot értékesítettek 2004-es megjelenése óta.

 

 

Feltűnően új külső és belső dizájn

Az új Swift elődjei jellegzetes, a vásárlók által megszokott és megszeretett megjelenését megtartva jelentősen átalakult.

Külső megjelenés

Az új Swift zongorafekete hűtőrácsával és lekerekített vállvonalakban végződő, L-alakú, jellegzetes lámpáival magabiztosságot és kalandvágyat sugároz, a hatást tovább fokozzák a szélesített sárvédők. Az új modell profilját erőteljes kontúrok és a tető lebegő kialakítása szabják energikusan könnyedre. A háromdimenziós hátsó kombinált lámpák és a széles hátsó lökhárító stabil, mégis játékos megjelenést kölcsönöznek számára.

 

1

 

Gyöngyház és gyöngymetál karosszériaszínek

Az új Swift 13 féle színkonstrukcióban elérhető: kilenc egyszínű és négy kéttónusú változatban, köztük zafírkék gyöngyház és gyöngysárga metál. Az új zafírkék gyöngyház , a lángvörös gyöngymetál és a gyöngysárga metál fényezések élénk, cukorkaszerű színárnyalatai a Suzuki egy új fényezési korszakának szimbólumai. Mindhárom színváltozat háromrétegű bevonatból áll, ami gazdag textúrát és rendkívül telített árnyalatokat eredményez.

Belső dizájn

Az új Swift tágas és ergonomikus funkciókkal felszerelt, kényelmes utastérrel fokozza a vezetési élményt, a központi kijelző és kezelőszervei finoman a vezető felé döntve garantálják a könnyű kezelhetőséget.

A kéttónusú fekete – világosszürke lekerekített műszerfal és első ajtók szatén bevonatú díszítése, sötétezüst hangsúlyaival dinamikus és sportos megjelenést kölcsönöz az utastérnek.

 

2

 

9 colos multimédia kijelző

A 9 hüvelykes HD-kapacitív érintőképernyő gyors és pontos választ ad. Rendelkezik okostelefon-kapcsolattal mind az Apple CarPlay®, mind az Android Auto™ számára Wi-Fi-n és USB-n keresztül, hangfelismeréssel, Bluetooth® zenelejátszással, és a jármű állapotáról szóló információkat is megjeleníti.

 

 3

 

Légkondícionáló

A GL és GL+ felszereltségek digitális vezérlőpanellel ellátott manuális klímaberendezéssel rendelkeznek. A GLX fokozat emellett automatikus hőmérséklet-szabályozási funkcióval is rendelkezik.

Fejlett biztonsági funkciók

Kombinált érzékelős vészfékasszisztens II (DSBS II)
A milliméterhullámú radar és a monokuláris kamera a jármű előtt haladó járművek, kerékpárok és gyalogosok észlelésére szolgál, és segít a frontális, átlós és oldalirányú ütközések mérséklésében. A vezető hang- és vizuális figyelmeztetés is kap, amennyiben ütközés veszélye áll fenn. Ha a vezető nem fékez kellően erősen, automatikusan bekapcsol a fékasszisztens a jármű megfelelő mértékű lassítása érdekében. Ha nő az ütközés valószínűsége, a rendszer automatikusan fékez, hogy csökkentse az ütközés erejét, mérsékelje a károkat.

Sávtartó asszisztens (LKA)

Az adaptív sebességtartó automatika aktiválásakor az LKA segít a vezetőnek megtartani a jármű helyzetét a sáv közepén. Ezenkívül, ha azt érzékeli, hogy egy szomszédos jármű vagy építmény, például egy ideiglenes útépítési akadály vagy más akadály túl közel van a haladó járműhöz, kormányzássegítséget nyújt a vezetőnek a biztonságos távolság megtartásához.

Vezetőfelügyeleti rendszer (DMS)

A műszerfalba épített kamera figyeli a vezető szemét és arcát. Ha a rendszer azt észleli, hogy a vezető álmos, elalszik, vagy leveszi a szemét az útról, figyelmeztető hangjelzést ad, és -üzenetet jelenít meg az információs kijelzőn.

Egyéb technológiai jellemzők:

- Sávelhagyás figyelmeztetés (LDP)
- Adaptív tempómat (ACC)
- Forgalmi jelzések felismerése (TSR), holttérfigyelés (BMS)
- Hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (RTCA)
- eCall

Új 1,2 literes motor 12V-os SHVS lágy hibrid rendszerrel

Az újonnan kifejlesztett Z12E 1,2 literes, 3 hengeres benzinmotor az új Swiftben akár 40%-os (RON95) hőhatékonyságot is elérhet, ami optimálisabb üzemanyag-fogyasztást eredményez. További jellemzői közé tartozik a súlycsökkentés, az alacsony fordulatszámon magasabb nyomatékkal kombinált csökkentett károsanyag-kibocsátás, a jobb reakciókészség és általános teljesítmény biztosítása érdekében.

 

m47

 

A korábbi K12D motorhoz képest optimálisabb üzemanyag-hatékonyság érhető el, az alábbiak segítségével:

1. A hengerek turbulenciájának finomhangolása a gyorsabb égés érdekében.

2. Egy közbenső zárómechanizmus alkalmazása a VVT szívócsőbeömlőn.

3. Az EGR-szelep áramlási sebességének növelése.

4. Inga-feszítő mechanizmus alkalmazása és elektromos vízszivattyú használata.

A részecskeszám (PN) kibocsátás is csökkent a nagyobb sűrítési arányoknál fellépő nem teljes égés visszaszorításának köszönhetően, valamint nagy porozitású háromutas katalizátor és egy úgynevezett GPF (gasoline particulate filter) benzin részecskeszűrő alkalmazásával.

Az új Swiftben a motor a 12V-os SHVS lágy hibrid rendszerrel párosul, ami tovább javítja a környezeti teljesítményt. Az SHVS lágy hibrid rendszer a lassítás során keletkező mozgási energiát átalakítja és a lítium-ion akkumulátorban tárolja, az ISG (Integrált indítógenerátor) pedig gyorsításkor segíti a motort a nagyobb üzemanyag-hatékonyság érdekében.

Átvitel

Az 5 fokozatú kézi sebességváltó áttételezése kifejezetten az új motorhoz és hajtáslánchoz lett igazítva a magas üzemanyag-hatékonyság és teljesítményleadás érdekében. A szinkronizátor kapacitását és a váltókar áttételét a szükséges kapcsolási erő csökkentése érdekében optimalizálták, a konvergens váltóhelyzet-szabályozó rugóerejét pedig a sima és könnyű váltás érdekében finomították.

Az automata sebességváltós modellek az új motorhoz illeszkedő, újonnan kifejlesztett és nagy hatékonyságú CVT váltót alkalmaznak. A nyomatékváltó alacsonyabb merevségűvé tett lengéscsillapítót használ, amely hatékonyan elnyeli a motor rotációs ingadozásait, ezáltal javítja az NVH-teljesítményt és az üzemanyag-hatékonyságot.

Első és hátsó felfüggesztés

Elöl a stabilizátorrúd átmérőjét megnövelték a rugóállandó növelése érdekében, a csukló átmérőjét pedig az erőátvitel hatékonyságának növelése érdekében. Ezenkívül a stabilizátorok rögzítéseihez teflon™ lemezeket adtak, hogy a rezgés közbeni súrlódás csökkentése révén növeljék a gördülési merevséget. Mindezek a fejlesztések megkönnyítik a kanyarodást és jobb kezelhetőséget, stabilitást biztosítanak. Hátul megnövelték a felfüggesztés löketét, hogy a hátsó kerekek jobban le tudják követni az útfelületet (csak a 2WD modelleknél).

Vezetési teljesítmény

A harmadik generációs Swifthez képest a vezetési teljesítmény tovább fokozódott:
1. Könnyedség az új Z12E motor, az ISG asszisztens és az 1000 kg alatti saját tömeg kombinációjával.

2. A tapadási teljesítmény javulása a kanyarodás közbeni gördülési térfogat csökkentése révén.

3. Természetes kormányérzet a gördülési reakció késleltetési idő csökkentése által.

ALLGRIP AUTO

Az ALLGRIP AUTO automatikus összkerékhajtási rendszer akkor kapcsol be, amikor az első kerekek tapadása csökken. Ha az első kerekek megcsúszását észleli a rendszer, a visco – kuplung bekapcsol és átteszi a nyomatékot a hátsó kerekekre, így plusz tapadást biztosít a havas utakon vagy más csúszós felületeken történő vezetéskor.

Elsőosztályú aerodinamikai teljesítmény

A tényleges vezetési körülményeket reprodukáló szélcsatornában végzett tesztek igazolják, hogy az új Swift elsőrangú aerodinamikai teljesítményt nyújt.

Első lökhárító: sima, díszítésektől és díszítőelemektől mentes aerodinamikai forma.
Újratervezett első légterelők: az első gumiabroncsok körüli légáramlás optimalizálása érdekében.
Oldalsó alsó légterelők: fokozzák a légáramlást a padló alatt és a hátsó gumiabroncsok körül.
Hátsó ajtó oldalsó spoiler: tovább csökkenti az aerodinamikai légellenállást.
Tetővég-spoiler: csökkenti az aerodinamikai légellenállást és optimális teljesítményt biztosít.
C-oszlop díszléc: az aerodinamikai légellenállás csökkentésére optimalizált.
Alufelni: a kerekek körüli légáramlást optimalizálták a légellenállás csökkentése érdekében.

Kapcsolt szolgáltatások nyújtotta kényelem

A SUZUKI CONNECT szolgáltatás a jármű adatkommunikációs modulját (DCM) használja, hogy valós időben összekapcsolja a felhasználókat a járművükkel, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy kényelmi funkciókat használjanak a SUZUKI CONNECT okostelefon-app segítségével. Sőt, egyes SUZUKI CONNECT funkciók, már az új Swift utasterében található 9 colos kijelzőn is elérhetők.

Főbb funkciók:

- Állapotértesítés

- Parkoló autó kereső

- Vezetési előzmények

- Geofencing és kijárási tilalom figyelmeztetés

- Biztonsági értesítés

- Figyelmeztető fényjelzés

- Időszakos karbantartás / visszahívás értesítés

A Swift legfontosabb mérföldkövei

8

 

9

10

11

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2024.

 

Bővebben »

2024. március 22. 20:36


Megtörtént a 2024. év első kvíz sorsolása..

Nem volt nagy beharangozó hogy elindult a 2024 es kvíz játék.
 Mégis aki eddig töltött annak nem kellett a nagy hírverés.. 

Bővebben »

2024. március 04. 17:08

2024. 02. 29.

A Magyar Suzuki Zrt. Befektetői életműdíjat kapott a HIPA tegnap esti „Év Befektetője 2023” Díjátadó Gáláján. Az elismerést Atsumi Masato, az esztergomi gyártóvállalat vezérigazgatója vette át.

 

100

2  10

 

A Szépművészeti Múzeum Román Csarnokában megtartott díjátadón elhangzott, hogy a 33 éve alapított Magyar Suzuki Zrt. napjainkban a magyar járműipar kulcsszereplője. A rendszerváltás után elsőként Magyarországra települt autógyártóként jelentős mértékben járult hozzá a nemzetgazdaság fejlődéséhez a fejlett technológia, az értékes know-how és a modern munkakultúra meghonosításával. Több mint három évtizedes autógyártói tevékenységével, az ország egyik jelentős foglalkoztatójaként és a magyar beszállítói hálózat egyik fejlesztőjeként érdemelte ki a HIPA Befektetői életműdíjat.   Atsumi Masato köszönőbeszédében hangsúlyozta, az elért eredményeket nemcsak az esztergomi gyártóvállalat munkatársainak, hanem partnereinek és beszállítóinak is köszönheti. Hozzátette, a Magyar Suzuki továbbra is azon dolgozik, hogy a jövőben is értékes és megbízható termékeket állítson elő a fenntartható gyártás és működés figyelembevételével.   „Munkatársaimmal több mint három évtizede folyamatosan azon dolgozunk, hogy gyárunk és termékeink is megfeleljenek a piaci-, jogi-, környezetvédelmi elvárásoknak és igényeknek. Dolgozóink pedig biztonságos környezetben és megbecsülésben végezhessék felelősségteljes munkájukat” – mondta Atsumi Masato vezérigazgató a díj átvétele után.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2024.

Bővebben »

2024. február 29. 19:49

2024. 02. 26.

Helyben előállított villamosenergia segíti a Magyar Suzuki energiaellátását: hétfőn hivatalosan is átadták az esztergomi autógyár napelemparkját. A teljes beruházás csaknem két évig tartott és 2 millió euróba került. A vállalat így éves szinten csaknem 270 millió forintot spórol meg és több mint 1700 tonnával csökkenti a közvetett CO2 kibocsátását. A saját napelempark fontos része annak a fenntarthatósági törekvésnek, hogy a Suzuki Csoport összes terméke és üzeme karbonsemlegesen működjön 2050-ig.

 

1

 

A Magyar Suzuki 2021-ben döntötte el, hogy villamosenergia felhasználásának egy részét megújuló energiaforrásból szeretné előállítani. A gyár adottságait, a műszaki követelményeket és a pénzügyi szempontokat figyelembe véve választották ki azt az erőmű méretet és kapacitást, amely a Magyar Suzuki számára a legoptimálisabb. A teljes tervezési-engedélyeztetési és jóváhagyatási folyamat 2022 májusa és 2024 február közepe között zajlott le. 2024. február vége óta pedig a Magyar Suzuki saját villamosenergiát is termel.

 

2

 

A telepített erőmű beépített maximális teljesítménye 3223 kWp, amelyből 2397,5 kWp a kihasználható teljesítmény. Éves szinten a megtermelhető 3,2 millió kWh éves energiamennyiségből 3,1 millió kWh a felhasználható energia mennyisége. Az esztergomi gyár évente 45 millió kWh energiát használ fel, így a naperőmű éves szinten az energiaszükséglet 6-7 százalékát fedezi, amely nagyjából 272 millió forint megtakarítást jelent évente. Mindemellett több mint 1700 tonnával csökken a vállalat közvetett CO2 kibocsátása. A Magyar Suzuki további napelemes bővítést tervez, amely idővel az energiaszükséglet mintegy 30-50 százalékát fedezné. A Suzuki Csoport globális elvárása, hogy 2050-ig minden terméke és üzeme elérje a karbonsemleges működést.

 

3

 

A napelempark mellett 2022 óta saját hőszivattyúk is segítik a termelés egyes részeinek hűtését és fűtését. A festőüzemben három, a lökhárítóüzemben és az üzemeltetési részlegen pedig egy-egy ilyen berendezést használnak. A technológiai hőveszteség, a hulladékhő felhasználásával a termelési területeknél szükséges hűtéséhez és fűtéséhez járulnak hozzá, emellett a teljes gyár szociális melegvizét is ezzel állítják elő.

Forrás: © Magyar Suzuki Zrt., 2024.

Bővebben »

2024. február 26. 21:24

  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub