Vegyesvállalatot alapít a Suzuki a brit Intelligent Energy-vel
Üzemanyagcellás rendszerek fejlesztésére és gyártására SMILE FC System Corporation (SMILE FC) néven vegyes vállalatot alapít a Suzuki Motor Corporation és a brit Intelligent Energy Holdings Plc. (IEH). A brit partner megtartja leányvállalatát, az üzemanyagcellás rendszereket fejlesztő Intelligent Energy Ltd.-et (IE).
A Suzuki és az IE már hosszabb ideje fejleszt üzemanyagcellás járműveket, köztük közösen fejlesztett, léghűtéses üzemanyagcellás rendszerekkel felszerelt motorkerékpárokat, amelyeket a 2007-es, 2009-es és 2011-es Tokiói Autószalonon mutattak be. Ezek közül a Burgman üzemanyagcellás robogó 2011 márciusában – elsőként a világon az üzemanyagcellás járművek között – megkapta a teljes körű jármű-típusengedélyt*.
A környezetkímélő járművek következő generációja, egy üzemanyagcellás motorkerékpár és egy személygépkocsi fejlesztésének és gyártásának hivatalossá tételére a Suzuki 2012 februárjában megalapítja a SMILE FC vegyes vállalatot, amelyben az IEH-val partnerségben fejleszt és gyárt majd üzemanyagcellás rendszereket. A közös vállalat segítségével az IE üzemanyagcellás technológiáját és a Suzuki ellenőrzési és tömeggyártási technológiáinak előnyeit egyesítő termék gyorsabban kerülhet piacra.
A két cég 50-50%-kal részesedik a SMILE FC-ben. A közös vállalat székhelye a Suzuki központjában lesz, a Sizuoka prefektúrabeli Hamamatsu városában, míg a kutatási telephely a Suzuki yokohamai laboratóriumában működik majd.
A léghűtéses üzemanyagcellás rendszer legfontosabb jellemzői a csekély súly, a kompakt méret és a költségkímélő üzemelés. Az ilyen rendszerek fejlesztése és gyártása a Suzuki és az IE közös, SMILE FC-ben tervezett tevékenységének csak az első lépése lesz. A két vállalat az üzemanyagcellák sorozatgyártására alkalmas technológiák fejlesztésében is együttműködik majd. A közös működés emellett az üzemanyagcella-alkatrészek globális ellátási láncának jobb kihasználását és az üzemanyagcellás járművek ismertségének növelését is lehetővé teszi.
* Az Európai Unióban mindazoknak a modelleknek, amelyek nem rendelkeznek ún. „teljes körű jármű-típusengedéllyel”, nemzeti típusengedélyt kell kérniük minden egyes olyan tagállamban, ahol forgalomba kerülnek. Teljes körű jármű-típusengedély birtokában a modell az összes tagállamban forgalmazható.