Sikerrel zárult a Magyar Suzuki gyármodernizációs programja
Sikeresen befejeződött a Magyar Suzuki Zrt. hároméves gyármodernizációs programja. Az idén 25 éves üzemet azért kellett korszerűsíteni, hogy az esztergomi gyár kompromisszumok nélkül legyen képes kiszolgálni az egyre diverzifikálódó gyártást és a világ 128 országába irányuló exportot − közölte Yoshinobu Abe, a Magyar Suzuki Zrt. új vezérigazgatója első magyarországi sajtótájékoztatóján.
A vezérigazgató elmondta: a gyár kiváló eredményei jelentősen hozzájárultak ahhoz, hogy a Suzuki Csoport összesített üzemi eredménye a 2016-os pénzügyi év második negyedévében (2016 április – szeptember) az előző év azonos időszakához képest 14,3 százalékkal emelkedjen, és elérje a 115,5 milliárd jent. Ami Európát illeti, a Suzuki Csoport 2014-ben meghirdetett egy modelloffenzíva-programot, amely szerint az elkövetkezendő öt évben minimum egy új modellt fog bemutatni a kontinensen évente.
A 2016-os pénzügyi év második negyedévében óriási mértékben, 201,9 százalékkal nőtt a vállalatcsoport összesített üzemi eredménye éves összehasonlításban Európában, elérve a 7,2 milliárd jent. Ebben a Magyar Suzuki Zrt.-nek, mint nagy múltú és sikeres vállalatnak, oroszlánrésze volt. A növekedés egyik záloga a 2015 óta Esztergomban gyártott Vitara kompakt városi terepjáró, amelyből tavaly csaknem 81 ezer darabot adott el külföldre a Magyar Suzuki Zrt.
„Az óriási sikernek örvendő Vitara mellett a 2016-ban bemutatott új SX4 S-CROSS is egyre népszerűbb Magyarországon, ahol a Suzuki vezeti az idei összesített személyautó-eladási listát” – mondta a sajtótájékoztatón Krisztián Róbert, a Magyar Suzuki Zrt. operatív igazgatója. 2016. januártól októberig 8836 új Suzukit helyeztek forgalomba Magyarországon, így az esztergomi autógyár piaci részesedése elérte a 11,6 százalékot. A tavalyi évhez képest ez rekordmértékű, 45 százalékos bővülésnek felel meg, miközben a teljes magyar piac 25 százalékos növekedést produkált.
A hazai Suzuki modellpaletta legkedveltebb darabja a Vitara, amelyből 2016. januártól október végéig 5255-öt vásároltak meg magyar vevők. Töretlen a B kategória eladási statisztikáit vezető Swift népszerűsége is, itthon 1516 darabot adtak el belőle. Az S-CROSS városi terepjáró régi és új változatából 2016-ban összesen 1227 autó került magyar tulajdonosokhoz. Az Indiában gyártott Balenóból 428 darabot értékesítettek Magyarországon; az eladási statisztikákat a Celerio miniautó és a Jimny terepjáró zárja 355, illetve 55 eladott példánnyal.
A Magyar Suzuki Zrt. szerint eredményeikhez a kiváló új modellek mellett a tudatos és egységes márkaépítés, valamint az értékesítési hálózat bővülése és minőségi javulása is kellett. Mára a Suzukinak 74 márkaképviselete működik Magyarországon, lefedve az ország teljes területét.
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre |