Bejelentkezés
A 10 legújabb tag
#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29580 petermester24
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29407 Seitler György
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
Jelenleg nincs aktív szavazás
Évadzáró teszt - Új pilóta az Ignisben
2004.12.20. Egy fagyos Decemberi vasárnap került sor a tesztre, ekkor mutatkozott be a csapat új pilótája Varga Attila.
Azt már megszoktuk, hogy a pilóták navigátort cserélnek, esetleg a versenyzőpáros új autóba ül. Ámde a Barta-Szekeres féle N-es Ignisben egy új variációt találtak ki, mégpedig azt, hogy ők a pilótát cserélik le. Tehát az autó marad, navigátor marad, szponzor marad�
A csapat új pilótája Varga Attila lesz, aki már most nekikezdett a tesztelésnek, amikor csak lehet próbálgatja az autót�murván, aszfalton�bárhol. Varga Attila a korábbi években túrában és másodosztályban versenyzett. Zsiguliból Szamarába, onnét Suzukiba ült, de már a másodosztályban is igen remek eredményeket tudott felmutatni, mint például az abszolút harmadik helyet melyet a Suzukival sikerült megszereznie. Innét talán az elhatározás - vagy a lehetőség - hogy 2005-ben ismét Suzukival, de immár első osztályban és Ignissel vág majd neki a hazai futamoknak.
A csapatot is megkérdeztük persze, hogy miért esett rá a választás, de a válasz azt hiszem elég kézenfekvő volt. Szekeres Zoltán - navigátor: "Attilát már régóta ismerem, itt lakik tőlem nem messze. Kiváló pilótának tartom, és az egész csapat őt tartotta a legmegfelelőbbnek."
És hogy miért volt szükség a pilóta cserére? Sokan biztos szívesen olvasnának negatív dolgokat is, de ennél a csapatnál egy egyszerűbb válasz van erre a kérdésre. Nem vesztek össze Barta Attilával, nem is a teljesítményét keveselték. Csupán a szponzor miatt eszközöltek ilyen változást a csapatnál. Mivel Barta Attila neve is igen kapcsolódik a Suzukihoz, így a nézők leginkább ezt az Ignist Suzuki Barta-ként emlegették, és talán sokaknak fel sem tűnt az autó oldalán a SUZUKI BENKŐ felirat�holott az autó ez utóbbi tulajdonában van. Hát ennyi a rövid története a pilótaváltásnak.
A tesztelésre vasárnap délelőtt került sor. Reggel a Suzuki Benkő előtt gyülekezett a csapat, majd a lefagyott, jeges utak miatt egy murvás útszakaszon kezdődött meg a tesztelés. Az már elsőre feltűnt, hogy Varga Attila nem sokat felejtett a vezetési tudásából az elmúlt évek folyamán, hiszen egy próba- és pályafelírós kör után már csak úgy száguldozott az Ignissel� A pálya szélén meg egyre csak gyűltek a nézők. (És mondja valaki, hogy az autósport nem népszerű!!!)
A pilótával és a csapattal semmi probléma nem volt, viszont a korábbi napok időjárása nem igazán volt kedvező, mivel a pálya még ekkor is le volt fagyva. Arra viszont tökéletes volt, hogy Attila bemutassa, hogyan kell gyorsan és látványosan menni az Ignissel. Hogyan kell keresztben fordulni minden kanyarban. A tempó is igen félelmetes volt a pálya széléről nézve. Egy idő után már csak arra figyeltünk, hogy vajon jó helyen állunk-e�
A murvás tesztnek vége lett, de a csapat lelkesedése még megmaradt (és ekkor is csak az út volt már teljesen használhatatlan), így autómosás következett, majd irány a szerviz és az autó rövid állítgatás után már készen állt az aszfaltos tesztre. A mogyoródi pálya mellett egy rövid aszfaltos útszakaszon folytatódott a teszt - bár ez is helyenként jeges volt. Itt már kezdett feltűnni, hogy Attila korábban sem a csúszós út miatt ment keresztben� Majd amikor már Döme - a csapatvezető - is azt mondta, hogy - még véletlenül sem próbálja meg íven venni a kanyarokat -, akkor már mi is biztosak voltunk benne� Gyors és látványos!
Az autó jövőre nagy valószínűség szerint kap egy új designt, bár az idei évit is csupán az év közepén szerezte. A szín persze marad, mivel ezek az Ignisek így homológok.
Reméljük a pilóta és navigátor is hamar összeszokik, és akkor már csak a jövő évi eredményeket várjuk!
Sok sikert kívánunk és köszönjük a meghívást!
Képek: Varga Attila - Szekeres Zoltán
Írta: ciVIC - www.toljadneki.hu
A csapat új pilótája Varga Attila lesz, aki már most nekikezdett a tesztelésnek, amikor csak lehet próbálgatja az autót�murván, aszfalton�bárhol. Varga Attila a korábbi években túrában és másodosztályban versenyzett. Zsiguliból Szamarába, onnét Suzukiba ült, de már a másodosztályban is igen remek eredményeket tudott felmutatni, mint például az abszolút harmadik helyet melyet a Suzukival sikerült megszereznie. Innét talán az elhatározás - vagy a lehetőség - hogy 2005-ben ismét Suzukival, de immár első osztályban és Ignissel vág majd neki a hazai futamoknak.
A csapatot is megkérdeztük persze, hogy miért esett rá a választás, de a válasz azt hiszem elég kézenfekvő volt. Szekeres Zoltán - navigátor: "Attilát már régóta ismerem, itt lakik tőlem nem messze. Kiváló pilótának tartom, és az egész csapat őt tartotta a legmegfelelőbbnek."
És hogy miért volt szükség a pilóta cserére? Sokan biztos szívesen olvasnának negatív dolgokat is, de ennél a csapatnál egy egyszerűbb válasz van erre a kérdésre. Nem vesztek össze Barta Attilával, nem is a teljesítményét keveselték. Csupán a szponzor miatt eszközöltek ilyen változást a csapatnál. Mivel Barta Attila neve is igen kapcsolódik a Suzukihoz, így a nézők leginkább ezt az Ignist Suzuki Barta-ként emlegették, és talán sokaknak fel sem tűnt az autó oldalán a SUZUKI BENKŐ felirat�holott az autó ez utóbbi tulajdonában van. Hát ennyi a rövid története a pilótaváltásnak.
A tesztelésre vasárnap délelőtt került sor. Reggel a Suzuki Benkő előtt gyülekezett a csapat, majd a lefagyott, jeges utak miatt egy murvás útszakaszon kezdődött meg a tesztelés. Az már elsőre feltűnt, hogy Varga Attila nem sokat felejtett a vezetési tudásából az elmúlt évek folyamán, hiszen egy próba- és pályafelírós kör után már csak úgy száguldozott az Ignissel� A pálya szélén meg egyre csak gyűltek a nézők. (És mondja valaki, hogy az autósport nem népszerű!!!)
A pilótával és a csapattal semmi probléma nem volt, viszont a korábbi napok időjárása nem igazán volt kedvező, mivel a pálya még ekkor is le volt fagyva. Arra viszont tökéletes volt, hogy Attila bemutassa, hogyan kell gyorsan és látványosan menni az Ignissel. Hogyan kell keresztben fordulni minden kanyarban. A tempó is igen félelmetes volt a pálya széléről nézve. Egy idő után már csak arra figyeltünk, hogy vajon jó helyen állunk-e�
A murvás tesztnek vége lett, de a csapat lelkesedése még megmaradt (és ekkor is csak az út volt már teljesen használhatatlan), így autómosás következett, majd irány a szerviz és az autó rövid állítgatás után már készen állt az aszfaltos tesztre. A mogyoródi pálya mellett egy rövid aszfaltos útszakaszon folytatódott a teszt - bár ez is helyenként jeges volt. Itt már kezdett feltűnni, hogy Attila korábban sem a csúszós út miatt ment keresztben� Majd amikor már Döme - a csapatvezető - is azt mondta, hogy - még véletlenül sem próbálja meg íven venni a kanyarokat -, akkor már mi is biztosak voltunk benne� Gyors és látványos!
Az autó jövőre nagy valószínűség szerint kap egy új designt, bár az idei évit is csupán az év közepén szerezte. A szín persze marad, mivel ezek az Ignisek így homológok.
Reméljük a pilóta és navigátor is hamar összeszokik, és akkor már csak a jövő évi eredményeket várjuk!
Sok sikert kívánunk és köszönjük a meghívást!
Képek: Varga Attila - Szekeres Zoltán
Írta: ciVIC - www.toljadneki.hu
2005. január 01. 14:33