Ígéretes - Suzuki Ignis
Április 10-én készült el ez első hazai gyártású Ignis, a hivatalos bevezetés május 2-án kezdődött meg. Az Ignis a gyáriak szerint az első olyan fejlesztés a Suzukinál, amelyben kifejezetten Európára koncentráltak. A külső- és belső dizájn, a futómű, de még a színválaszték kialakításakor is az öreg kontinens, illetve a hazai piac igényei voltak az irányadóak. A nehezen kategorizálható modell 3,77 m hosszú, karosszériája magas építésű, formavilága a kisterepjárókéhoz áll közel. A csinos formatervet határozott élek, szélesítet sárvédők, modern metszésű első-, és magasra vitt hátsó fényszórók teszik karakteressé. A kerékívek egyes változatokon diszkrét műanyag védőfelületet kaptak, ami a lökhárítók alsó részén és a padlólemez oldalán is visszaköszön. A korábbi változathoz képest a hossz és a szélesség is nőtt, szerencsére a 181 literes mini csomagteret sikerült 236 literesre növelni. A vörös megvilágítású műszerfal divatos és egyéni formái jó anyagminőséggel párosulnak, szépek a különálló, világos hátterű műszerek és az óriási központi kezelőgombbal bíró audio berendezés. Az utastérben számos kisebb rakodórekeszt, italtartót helyeztek el. A motortér igazi újdonsággal szolgál: az új fejlesztésű, 1.3 literes, dupla vezérmű tengelyes erőforrás változó szelepvezérlésű, teljesítménye tekintényes 93 lóerő, átlagfogyasztása 6,4 l/100 km. Az Ignist 160 km/h végsebességhez segíti, a 0-100 km/h-ra történő gyorsulás 11,1 s. Ősszel további motorváltozatok bevezetését ígéri a Suzuki, egy 1.5 literes benzines és egy 1.3 literes dízel bővíti majd a kínálatot. 3 felszereltségi szint közül választhat a vevő: a GC alapmodell 2.350.000 Ft-tól indul, felszereltsége vezető- és utas oldali légzsákot, valamint elektrohidraulikus szervokormányt tartalmaz. A 220 ezer forinttal drágább GLX változatban ezen felül elektromos ablakemelőt, központi zárat, rádió-magnót és még számos komfortnövelő szolgáltatást találunk. Az ABS-szel, oldallégzsákkal, CD-vel és spoilerszettel szerelt GS csúcsmodell 2.770.000 Ft-tól indul. A klímaberendezés és a könnyűfém felnik opcióként rendelhetők. A Suzuki Ignist a kiskategória színvonalasabb képviselőinek árszintjéhez pozicionálták, motorja azonban jóval erősebb a konkurencia alapmodelljeinél. Hamarosan kiderül, hogy az egykori Swift vevőkör mennyire barátkozik meg vele.
(Forrás: loero.hu)