A kereskedők - I. rész: Carkomplex Suzuki
Az Ignis Klub ezennel elindít egy új cikksorozatot, amelyben időnként bemutat egy-egy márkakereskedést. Célunk ezzel az, hogy az interneten érdeklődő és leendő vásárlók ne csak a megvásárolni szánt autót, hanem a kereskedőt is megismerjék. Kíváncsiak vagyunk a kereskedők véleményére munkájukról és teljesítményükről is. Az elkövetkezendő időben igyekszünk minél több kereskedést bemutatni és tapasztalatainkat megosztani veletek. Mivel a Klub célja többek között az érdekképviselet is, ezért időnként kényelmetlen kérdésekre is számíthatnak a résztvevő kereskedők. A cikkekhez kapcsolódó fórumon a topiclátogatók mondhatják el véleményüket az itt olvasottakról.
Elsőként a Bp., XVIII. ker., Hengersor u. 25. szám alatt található Carkomplex Suzuki Kft-t mutatjuk be. Azért is kezdünk ezzel a kereskedéssel, mert Pakó László volt az első olyan szalonvezető, aki mindenféle fenntartás nélkül tette lehetővé az Ignis Klub részére, hogy bemutathassuk szinte a megjelenést követően azonnal az új Swiftet. A Swift menetpróba előtt elvégzett telefonos inkognitó teszten is ötöst kapott a kereskedés. Arról már nem is beszélve, hogy sok szalon megirigyelhetné azt a honlapot amivel a Carkomplex rendelkezik.
Pakó László így mutatta be nekünk a kereskedést:
A
Carkomplex egy nagyon régi autószerviz, még a Trabantos, Wartburgos, Zsigulis
időkből. 1992 óta van szerződésünk a Suzukival. A szervizünk szerelő, lakatos,
fényező, diagnosztikai és egy kozmetikai részlegből áll. Évente átalgosan eddig
300 db körüli autót adtunk el. Több mint 20 fő dolgozik a szalonban. Több biztosítóval
is szerződésünk van, így a káreseményeket itt helyben tudjuk a biztosító felé
intézni. De akár az ügyfél által megjelölt helyszínen is elvégezzük ezt, mivel
kijáró kárfelmérő kollégánk van.
Budapesten lévő sok kereskedés jól láthatóan is árversenyben van egymással.
Annak ellenére, hogy azonos kondíciókkal kapják meg az autókat a gyártól.
A konkurencia tényleg nagy. Budapesten majdnem 20 kereskedés van. Különböző módon harcolnak a kereskedések az ügyfelekért. Vannak tisztességes és kevésbé tisztességes módozatai ennek. Én úgy gondolom, hogy inkább kevesebb autót adjunk el, de azt tisztességesen. A meglévő árrésen belül mozogva tudunk az ügyfélnek kedvezményt biztosítani szolgáltatásban, árkedvezményben. Ügyfélre szabott szinte minden üzletkötés, hiszen minden vásárlónak más a fontos. Van akinek a riasztó, van akinek egy vonóhorog, váltózár vagy éppen gyári kiegészítő a fontos. Mindig egyéni igényre alakítjuk ki a konstrukciót. Az új Swift megjelenése óta jelentősen megszaporodott az érdeklődők és az új vásárlók száma a szalonban, sokan érdeklődnek az új autó iránt és egyre több a megrendelésünk is. Meglepő módon az Ignis iránt sem csappant a kereslet, köszönhető ez az árcsökkenésnek is.
A szervizre ugyanaz vonatkozik, mint az eladásra. Csak az elégedett ügyfél jön vissza, illetve ő hoz újabb ügyfelet. A szerelők többsége nagyon régóta, legalább 10 éve itt dolgozik. Szégyellni valónak tartom, hogy olyan kerüljön fel egy szervízlapra amely munka nem lett elvégezve. Lehet valóban rémtörténeteket hallani egyes szervizekről, de úgy gondolom ebből nem lehet megélni, mert a rossz hír hamarabb elterjed, mint a jó.
A kereskedések bemutatását egy nagyon jó kezdeményezésnek tartom, a kereskedők mondjanak bármilyen szépet is magukról a riportban, a Klub honlapján megjelenő vélemények egy idő után bizonyára befolyásolják, hogy ki hová megy majd vásárolni és szervizelni az autót. Ha kialakul a kereskedők és a klub között egy párbeszéd, a felmerülő esetleges problémákat talán egyszerűbben és hatékonyabban lehet majd kezelni.
Tompici, Ignis Klub