A Suzuki újdonságai
A Suzuki háza táján mostanság felgyorsultak az események. A Swift bemutatója óta a cég életében egy új szakasz kezdődött, melyet a szaksajtó is igyekszik figyelemmel kísérni. Az összeállításban az elmúlt időszakban megjelent cikkeket és érdekességeket gyűjtöttük csokorba. Az írások mellett a képek is önmagukért beszélnek.
A tervek szerint a Suzuki 2009-ig félévente jelenik meg új autóval a piacon, az idén kiadott Swift sikerére építve. Az új vasak inváziójának következtében nemcsak a cég összes modellje lesz lecserélve, - mi lesz veled IS ? :) - de a Suzuki által eddig kiaknázatlan piaci szegmensekben is felbukkannak új jövevények. A következő befutó a szeptemberben érkező új Grand Vitara -Escudo- lesz. Állandó összkerékhajtással, elektronikusan választható felezővel és elöl-hátul független lengéscsillapítással. A motorválasztékról még nincsenek pontos információk, szó volt de 2.0-ás benzinmotorral és a Renault-tól átvett 1.9-es turbódízel motorral biztosan kapható lesz. A 2.5-ös benzines V6-os 2006-ban érkezik. Várhatóan az új 2.0-ás ötajtós Európában 10%-al lesz drágább a jelenlegi modellnél. Ami érthető is, hiszen a fejlesztés során sok új technikai megoldás került az autóba.
2006 tavaszán mutatkozik be a 125 LE-s 1.6-os Swift GTI, amit a Citroen C2 VTS riválisának szánnak, a vetélytárs áránál jelentősen kedvezőbb áron kínálva azt. Az őszi autószalonokon bizonyára láthatunk belőle már teljes utcai verziót is, hiszen eddig csak kémfotók jelentek meg róla. Műszaki paramétereiről eddig nem sokat lehetett megtudni.
A GTI alapjaira épített "Street Sport Concept" néven a 2005. január 14-én megrendezett Tokyo-i autószalonon bemutatott Swift pedig valami csoda. Kár hogy ilyen autóval nem igen lehet találkozni az utakon.
A Suzuki sportrészlege sem unatkozik, hiszen gőzerővel folynak a JWRC kupában bevezetésre kerülő Swift super 1600-as tesztjei. Az augusztusban megrendezésre kerülő Finn rallyn mutatkozna be először. Az új versenyautó műszaki adatai a GTI verzióval ellentétben viszont már ismertek.
Hossza: 3695 mm, Szélessége: 1805 mm, Magassága: 1456 mm -aszfalton- és 1556 mm murvás terepre szánt gumikkal, Motor: 4 hengeres, 16 szelepes, 1598,5 cm3, 218 LE-s, Sebességváltó: hatsebességes szekvenciális.
A
Suzuki elvetette a tervét a Swift merev tetős kabrió változatban
való kiadásáról. A cég szerint nem tudnák
elég példányszámban nyereségesen eladni,
beismerve, hogy nem sikerült a Swift amerikai piacra való kifejlesztése.
"Nincs akkora eladói hálózatunk Európában
amivel megfelelő mennyiségben tudnánk terjeszteni és a
mostani változat nem az amerikai piacra készült", jelentette
be a gyár szóvivője.
A nyithatótetős prototípust 2003-ban mutatták be Concept-S
név alatt. Ez lett volna az alapja nyitott Swiftnek, ami a Peugeot 206
CC-vel, az Opel Tigrával és a hamarosan megjelenő Nissan Micra
CC-vel versengett volna. A tervet a kabrió bevezetéséről
azonban nem vetették el véglegesen a Swift 2010-es modellfrissítése
után mindenképpen kapható lesz kabrió változatban
is.
2007-2008- ra ígérik a WagonR+ utódját, ami továbbfejlesztett 1.0-ás háromhengeres motorral próbál majd megfelelni a szigorúbb EU környezetvédelmi előírásainak. Japánban már be is mutatták a WR+ új változatát az ottani piacnak megfelelő arculattal.
WR+ "Street Sport Concept" nevű tanulmány is látható volt a Tokyo-i autószalonon, amelynek bemutatásától eltekinteni nem igazán lehet.
A tárgyalt újdonságok
mellett mindenképpen említést kell tenni az esztergomi
gyárban készülő új autóról is. A Suzuki
jövő tavasszal tervezi bemutatni új autóját, melyet
a sajtóhírek szerint SX4 néven fog forgalmazni. A szaksajtó
szerint méretében a Ford Fusionra hasonlít. Bizonyos eltérésekkel
gyártani fogják Fiat márkanév alatt is. Mindkét
verzió 1.5-ös és/vagy 1.6-os Suzuki benzinmotorral és
1.9-es Fiat turbódízelével lesz kapható. Az új
jövevény alapmodellje 1.5-ös motorral és első kerék
meghajtással lesz kapható, az 1.6-osban és a dízelesben
már megtalálható a kapcsolható négykerékhajtás.
Ennek köszönhetően a vezető választhat takarékos elsőkerék-hajtást
és a négykerék-hajtás között csúszós
utakra és enyhe terepre, valamint automata beállítást,
ami az útviszonyoknak megfelelően választ a kettő közül.
Az SX4 a Suzuki Swift megnyújtott alapjaira épül, magasabb
tetővel és majdnem akkora padlómagassággal, mint a Grand
Vitaráé. A talpraesett, modern külsőt Giugiaro olasz tervező
segítségével alkották meg. A belső tér elegendő
helyet kínál négy, szükség esetén öt
embernek egy egyterű sokoldalúságával. Annyira viszont
nem rugalmas, mint a Renault Modus és az Opel Meriva. Az 1130 és
1365kg közötti önsúlyával, 100-120LE-s motorjaival
tisztességes teljesítményre számíthatunk
elfogadható fogyasztás mellett. Az 1.5-ös ára 3,8
millió forint körül várható, a 120LE-s dízel
csúcsmodellt pedig várhatóan 5,2 millió forint körül
lehet majd megvásárolni.
SX néven a Suzuki már forgalmaz egy modellt az USA-ban. A márciusban megrendezett New York-i autószalonon bemutatott autó nálunk is jól ismert. Ugyanis a Liana kicsit megvadított arculattal és összkerékhajtással jelent ott meg.
A végére még meradt kettő érdekesség. Az egyik egy új kisbusz, melyet pár hete Ausztráliában mutattak be és APV néven kerül a kereskedőkhöz. Esetleges európai értékesítéséről eddig nem jelentek meg információk. A másik képen peig "HoPe" virtuális tuningműhelyében átalakított Swift LifeStile koncepció látható. A piacon sikeres Peugeot 206 SW ötlete alapján a Swift csomagtartóját kicsinek találók igényeit lehetne egy ilyen modellel kielégíteni.
Az összeállítás elkészítése során felhasználtuk a http://www.whatcar.com, http://www.suzuki.co.jp, http://www.suzukisport.com, http://www.totalcar.hu, http://www.japanesefarcans.com, http//response.jp., http://www.autopress.com anyagait. A cikkek fordítását MarC végezte.
Tompici - Ignis Klub