SX4 DDiS 4WD bemutató
Természetjáró
Másoknak csak terepjáró jut, nekünk a terepjáró mellett már van természetjárónk is. Ugyanis az SX4 4WD a motorizált bakancs, amivel bátran nekivághatunk a hétvégének. De milyen is ez a bakancs? A válasz keresésében -Dízel- klubtársunk volt segítségünkre, aki már magáénak tudhat egy, a magyar piacon egyenlőre ritkaságnak számító GS felszereltségű 4WD-s DDiS SX4-t. A vásárlás óta megtett 5000 km alatt elég jól kiismerhető volt az autó, ezért szerkesztői kérésre elvállalta az autó bemutatását is.
Nyúzópróba:
Az öszkerekes Suzuki modellekkel rendszeres vendégei vagyunk a Hungaroring területén található Adventure Parknak, így a 4WD-s dízel SX4 sem úszta meg a nyúzópróbát. Klubtársunk kicsit félve adta át az autó kulcsait, amikor a tanpályán elkértük tőle. Látható volt szemében a kételkedés és az aggódás, de jól megnyugtattuk, a 4WD-s Suzuki bírja ezt, nem kell aggódni. Igaz a teszt előtt mi sem ültünk még a modell egyetlen darabjában sem hasonló körülmények között, de valamit csak kellett mondani szegény Dízel kollégának megnyugtatásul. Miután kidumáltuk magunkat és a kulcsot is megszereztük, bevettük magunkat a pályára.
Dízel aggódása látszólag jogos volt, mert az előző este esett eső miatt kellően saras, dagonyázós volt a terep. De mivel hitünk töretlen, így bíztunk a sikeres tesztben. Amiben mindvégig reménykedtünk az be is igazolódott. Így Dízel is hamar belátta, hogy nem lesz szétszadizva az autója a teszt során. Ugyanis az utcai gumikkal felszerelt autónak egyáltalán nem okozott gondot felmászni a tanpálya dombjaira. Az első dombtetőről történő ereszkedésnél azért nagyon figyeltünk ám,hogy mikor ér le az autó orra, de nem tette. Így már könnyen megállapíthattuk, hogy mehetünk ezzel bátran is, valóban tudja azt az autó, ami elvárható tőle. Simán megküzdött a farönkökkel kirakott domboldallal is, amelynek alján a kerek közepéig érő sárdagonya sem jelentett gondot.
A tanpályán található 40 cm mély homokon való átjutás sem volt probléma, még úgy sem, hogy a homok közepén megálltunk vele és onnan kellett kimásznia. Jártunk vele saras, mély keréknyomokkal tarkított erdei utakon is. Mindvégig magabiztosan mozgott ebben a környezetben is. Tervezőknek hála, kapcsolható az öszkerékhajtás, így nem kellett más autót szerezni a 2WD-s teszthez. A hajtáslánc megváltozása jelentősen befolyásolta a mozgásszabadságunkat. Ugyanis 2WD esetén szinte azonosan viselkedik, mint egy átlag utcai autó.
Talán a magas építés miatt lehet némi előnye, de a sárban, hóban szinte azonos körülmények között ragadhat be, mint más utcai társa. Mindemképpen kell a 4WD-s hajtás, ha süppedős és bizonytalan a talajszerkezet, mi meg mindenáron ilyen helyen akarunk közlekedni. Ne tévessze meg a tulajdonosokat az utcai és a természetjáró modell azonos felépítése. Nagyon sokat jelent a 4WD-s hajtás. Sárban, ha nem pörögnek a kerekek és folyamatosan lehet haladni alacsony sebességgel egészen jól ment, amikor csak az első kerekek voltak hajtottak, bár az úttartásban érezhető volt a bizonytalankodása.
|
De a terepen hol is van az a határ, amihez már inkább a Grand Vitara ajánlott? Citáljuk elő a marketinges beharangozót. Mit is ajánlanak nekünk? Egy "természetjáró" modellt. Ha a természetjárást egy bakancsos túrázásnak fogjuk fel, akkor nem fogunk csalódni az autóban. Nem mászik fel olyan helyen ahol hirtelen nagy szintkülönbség van, mert hamarabb leér az orra minthogy átgördülne azon. Hirtelen mélyülő árokba sem érdemes megpróbálni leereszkedni, mivel a kipufogórendszer középső dobja a legalacsonyabb pontja az autónak és ott bizony felfekszik. Viszont olyan terepen ahol a hasmagasságából adódóan képes elmenni, ott lehet bármilyen a talaj, biztosan nem hagy cserben. Aki viszont sokat fogja terepen használni, annak erősen ajánlott egy motorvédő lemez felszerelése, ugyanis az autó alja csak részben védett. Ez a sártól, kövektől jelentősen védheti az autó motorját és motorterét.
Az alábbi képsorozatban Dízel bemutatja milyen az SX4-al a természetjárás. A képek önmagukért beszélnek.
Fotó: Dízel & SilentSound
Teszt: Dízel, Tompici, SilentSound
Az összeállítás készítette: Tompici , Ignis Klub