Bátran merem minden olyan autóstársamnak ajánlani ezt a kis változtatást, aki a terepre jobban beviszi az autóját és nem akar aggódni, hogy leszakad az autója alja.
Ültetés helyett emelés !
Az eset egy első szériás SX4 el történt, amely alapban alacsonyabb hasmagassággal jött ki gyártósorról, mint mostani társai. Ezen felbuzdulva vettem a telefont és lázas szervezkedésbe kezdtem. Az angyalokhoz bejelentkeztem. Egy kompletten felszerelt műhely fogadott amiben több ezer rugó és lengéscsillapító volt felhalmozva.2 kedves csupa olajos szerelő fogadott. Elmondtam, hogy mit szeretnék és ők nekiálltak. A terveim között egy kb. 3 cm emelés szerepelt. Az első futóműnél kibontották az un. gólyalábakat(lengéscsillapítót).Ezt egy pillanat alatt szétszerelték és egy un. pogácsát építettek bele. Ezt azután vissza is rakták. Már a leengedés után látszott a különbség. Ezután a hátsó futómű következett, de itt nem volt olyan egyszerű a dolog. A lengéscsillapító kiszerelése után a rúgókat kibillentették a helyéről és elvitték egy rugókovácshoz nyújtásra. Miután elkészült visszaszerelték a járgányomba és máris indulhatott a próbakör. Első nekifutásra egy élesen kopogó hang ütötte meg a fülemet, de gyorsan korrigálva lett, mert egy csavar rakoncátlankodott, amit utánahúzva megszűnt a hanghatás. Szinte egy másik autót vezettem. Itt is látszik, hogy mennyit számít 3 cm. Mindezek után egy futómű ellenőrzésre mentem, ahol megállapították, hogy az összetartása a kerekeknek elállítódott, amit korrigáltak. Így most most már nyugodt szívvel vághattam bele a tesztelésbe. Az autó stabilitása nem változott, legalábbis nem észrevehetően. A gödrök és a kátyúk okozta hangok csendesebbek lettek. Nincs padka, amelytől rettegnem kellene, hogy jaj, mikor szakítja le a lökhárító alját. Tehát összességében sikeresnek mondható az akció. Bátran merem minden olyan autóstársamnak ajánlani ezt a kis változtatást, aki a terepre jobban beviszi az autóját és nem akar aggódni, hogy leszakad az autója alja.
Írta: Tomoka
2007. augusztus 21. 21:25