Bejelentkezés
A 10 legújabb tag
#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29580 petermester24
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29407 Seitler György
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
Jelenleg nincs aktív szavazás
Suzuki sikerek a hétvégi szardíniai ralin
SAJTÓKÖZLEMÉNY
Mindkét versenyző mostani sikerének titka a Suzuki megbízhatósága volt. Az ígéretes évkezdet, majd néhány balszerencsés forduló után Anderssonnak semmi más dolga nem volt a négykerék meghajtású, kétliteres SX4-gyel, mint a nap végén beállni a szokásos rutinszervizre. A kocsi teljesítményét jól jellemzi, hogy az utolsó napon a hatodik leggyorsabb időt is a Suzuki neve mellé jegyezték fel a krónikások.
A Rally d'Italia Sardegnát úgy tartják számon, mint az év egyik legnehezebb versenyét: a rengetek éles szikla és a kemény talaj alaposan próbára teszi a felfüggesztéseket, a gumikat, és persze a versenyzőket. Idén, mintha csak valami extrát szerettek volna a programba becsempészni, a május végén merőben szokatlan eső is nehezítette a mezőny dolgát. Anderssonnak ez az első WRC szezonja, ezért óvatosan versenyzett. A most megszerzett kilencedik hely azt bizonyítja, hogy a Suzuki elsősorban a megbízhatóságra helyezi a hangsúlyt. A tapasztalatok birtokában elképzelhetőnek tartják, hogy a svéd versenyző a soron következő két murvás versenyen, a török és a görög ralin a mostaninál előkelőbb helyen ér majd célba. A verseny után így nyilatkozott: "A kocsi egyszerűen tökéletes volt a starttól a célig. Az időjárás és a pálya kemény volt, de az SX4-en nem fogott ki egyik sem."
A lengyel Michal Kosciuszko ennél többet kockáztatott, és be is jött neki. A szardíniai verseny egyben a JWRC idei harmadik fordulója is volt, amit éles, olykor a tizedmásodpercekért folyó küzdelemben nyert meg. Kosciuszko olyan Super Swift 1600-zal állt rajthoz, amivel a most már WRC-ben versenyző Andersson tavaly világbajnok lett. A kocsi hozta a formáját: hibamentesen és gyorsan ment. A lengyel pilóta mostani helyezése azt is jelenti, hogy feljött az összesített tabella második helyére. A verseny után láthatóan elégedett volt: "fantasztikus rali volt, és nagyon boldog vagyok, hiszen ez az első JWRC győzelmem. A kocsi a rajttól kezdve kiváló volt. Háttérnek pedig ott van a mezőny talán legkiválóbb csapata. Az első két napon fej-fej melletti csatákban hajtottam a Swiftet, de megérte: megbízhatóan teljesített és végül nyertünk. Szerintem a Suzuki teljesítményét bárki megirigyelhetné."
A Rally d'Italia Sardegnát úgy tartják számon, mint az év egyik legnehezebb versenyét: a rengetek éles szikla és a kemény talaj alaposan próbára teszi a felfüggesztéseket, a gumikat, és persze a versenyzőket. Idén, mintha csak valami extrát szerettek volna a programba becsempészni, a május végén merőben szokatlan eső is nehezítette a mezőny dolgát. Anderssonnak ez az első WRC szezonja, ezért óvatosan versenyzett. A most megszerzett kilencedik hely azt bizonyítja, hogy a Suzuki elsősorban a megbízhatóságra helyezi a hangsúlyt. A tapasztalatok birtokában elképzelhetőnek tartják, hogy a svéd versenyző a soron következő két murvás versenyen, a török és a görög ralin a mostaninál előkelőbb helyen ér majd célba. A verseny után így nyilatkozott: "A kocsi egyszerűen tökéletes volt a starttól a célig. Az időjárás és a pálya kemény volt, de az SX4-en nem fogott ki egyik sem."
A lengyel Michal Kosciuszko ennél többet kockáztatott, és be is jött neki. A szardíniai verseny egyben a JWRC idei harmadik fordulója is volt, amit éles, olykor a tizedmásodpercekért folyó küzdelemben nyert meg. Kosciuszko olyan Super Swift 1600-zal állt rajthoz, amivel a most már WRC-ben versenyző Andersson tavaly világbajnok lett. A kocsi hozta a formáját: hibamentesen és gyorsan ment. A lengyel pilóta mostani helyezése azt is jelenti, hogy feljött az összesített tabella második helyére. A verseny után láthatóan elégedett volt: "fantasztikus rali volt, és nagyon boldog vagyok, hiszen ez az első JWRC győzelmem. A kocsi a rajttól kezdve kiváló volt. Háttérnek pedig ott van a mezőny talán legkiválóbb csapata. Az első két napon fej-fej melletti csatákban hajtottam a Swiftet, de megérte: megbízhatóan teljesített és végül nyertünk. Szerintem a Suzuki teljesítményét bárki megirigyelhetné."
A Rally d'Italia Sardegna WRC osztályának végeredménye:
1. Sebastien LOEB Citroen | 3:57:17.2 |
2. Mikko HIRVONEN Ford | +10.6 |
3. Jari-Matti LATVALA Ford | +15.3 |
4. Gigi GALLI Ford | +1:42.5 |
5. Dani SORDO Citroen | +2:05.6 |
6. Chris ATKINSON Subaru | +5:18.6 |
7. Henning SOLBERG Ford | +6:01.0 |
8. Urmo AAVA Citroen | +6:21.3 |
9. Per-Gunnar ANDERSSON Suzuki | +7:48.7 |
A Rally d'Italia Sardegna JWRC osztályának végeredménye:
1. Michal KOSCIUSZKO Suzuki |
4:21:52.9 |
2. Alessandro BETTEGA Renault | +4:24.9 |
3. Aaron Nicolai BURKART Citroen | +10:21.7 |
4. Shaun GALLAGHER Citroen |
+10:48.0 |
5. Sébastien OGIER Citroen |
+15:46.9 |
6. Stefano ALBERTINI Renault | +16:08.7 |
7. Patrik SANDELL Renault |
+25:36.3 |
8. Hans WEIJS JR. Citroen | +26:14.8 |
9. Jaan MOLDER Suzuki |
+26:43.1 |
2008. május 29. 18:37