Az IGNIS gyári tetőantennájának cseréje
BUFI nicknevű CARtársunk küldte ezt a kis leírást a fényképekkel együtt arról, hogy ő miként cserélte le a tetőantennát egy váratlan esemény kapcsán.
Az IGNIS tetőantenna helyett
BUFI - IGNISKLUB - 2010
Elérkezett a tetőantenna cseréjének ideje, mivel nálunk itthon a kapubeállónál fent akadt a kapu felső pántjába és előre hajlott. Ezt nem nagyon viselte el a műanyag szerkezet és széttört. Hát mit volt mit tenni, ki kellett cserélni.
A csomagolásban ezek a tartozékok vannak az antenna beépítéséhez. Mi csak az antennatalpat fogjuk felhasználni a szerelésnél.
A dolognak mindenféle utánajárás és tapasztalat nélkül vágtam neki, aki mer, az nyer alapon.
Két kérdés van egy ilyen szituációban. Ki kell cserélni az egész antennát, vagy elég csak az antennatalpat, ami a tetőn van? Az Ignisnél szerencsére elég csak az antennatalpat kicserélni, ha olyan antennát veszünk, aminek pont akkora a csavarmérete, mint az eredetié.
Ha valaki azt a megoldást választaná, hogy kicseréli a kábelt, akkor javaslom, hogy ne tegye. Mivel gyári helyeken van rögzítve ezért elég nehéz kiszerelni, valamint a kesztyűtartó mögött is van toldva az antenna és elég nehéz ilyen csatlakozót kapni.
Nos nézzük csak az antenna cseréjét.
Nem tűnt könnyű feladatnak, de nem is volt olyan nehéz, mint azt, ahogyan gondoltam.
Mielőtt belekezdünk, nézzük csak milyen szerszámok kellenek hozzá
1. Lépés
Az utastéren belül le kell szerelni egy-két dolgot, ami a tetőkárpitot tartja. Én a beltér világítással kezdtem.
A burát óvatosan, de határozott mozdulattal lefelé, a váltó irányába le kell húzni. A búra alatt 2db csavar tartja helyén a belsőtükröt a lámpával együtt.
Kivesszük a két csavart. Amikor tekerjük a második csavart kifele, tartsuk meg a tükörnél fogva, mert ahogy kivettük a csavart már csak a beltérvilágítás vezetékein fog lógni a lámpa a tükörrel együtt.
Óvatosan kihúzzuk a csatlakozót is és tegyük le a tükröt. Jöhetnek a napellenzők. 2-2db csavar tartja őket az egyik oldalon, és a másik oldalon pedig egy patentos rögzítő tartja.
Levétele a következő. Lapos csavarhúzóval kihúzzuk a kis pöcköt. Amikor kivesszük belőle, nem fog kiesni a tartó, mert még az is bele van nyomva a tetőkárpitba. Erősen húzzuk meg, nem fog eltörni, hanem kijön magától szép lassan.
Jobboldalt a kapaszkodó levesszük. 2db csavar tartja a helyén. A csavarok is igen cselesen vannak elrejtve. Lapos csavarhúzóval alányúlunk a kis fülnek, és felfelé felnyitjuk, majd a két csavart kitekerjük. Ez is mint minden a tetőkárpitba bele van nyomva. Erősen húzzuk meg ezt is és akadálymentesen jön majd ki a helyéről.
A bal oldalon amennyiben van szemüvegtartó akkor a folyamat ugyanez, mint ahogy az előbb leírtam. ( Ha nincs akkor két vakdugó tartja a tetőkárpitot a helyén)
Ha ezzel megvagyunk, jöhet az „A” oszlop tartóműanyagja. Körülbelül a felénél lapos fejű csavarhúzóval alányúlunk és kipattintjuk a műanyag burkolatot. Mind a két oldalt le kell venni, hogy a tetőkárpitot le tudjuk majd hajlítani!
Valahogy így kell kinéznie ahhoz, hogy szerelhetővé váljon a dolog.
Azért írtam hogy hajlítani, mert nagyon macerás lenne levenni az egész tetőkárpitot csak ezért. Mivel ez a tetőkárpit elég rugalmas anyag, nem kell tőle megijedni, de nem is szabad nagyon erősen húzni, mert ha elszakad, az bizony látszik. Ha lehúzzuk, ne ijedjünk meg hogy összegyűrődött. Ahogy elengedjük, visszanyeri formáját és nem is fog látszani, hogy hol hajlítottuk meg és ezáltal hol tört meg az anyag.
Persze nem egyből nyeri vissza a formáját, de azt hiszem, a lényeg az látszik!
2. Lépés
Kezdjük azzal, hogy megszabadítjuk a karosszériát a gyári antennától.
3. Lépés
Kiszereljük az antennatalpat a helyéről. Ehez kell egy 10-es villáskulcs, illetve két kéz.
Nos. Középen ahol a lámpa volt húzzuk le óvatosan a tetőkárpitot. Kicsit beljebb van, az antennatalp csavarja, ezért nem fog látszani olyan könnyen. Én beguggoltam az anyós üléshez és úgy néztem a tetőkárpit és a kocsi teteje közé, simán láttam mindent.
Nem kell megijednünk, miután lejött az anya, nem fog szétesni a többi rész mivel szépen egybe van préselve minden, mindennel.
Ezt célszerű megtisztítani, mert biztos, hogy van alatta egy kis szmötyi. Azért tisztítsuk meg ezt a részt, hogy az új antennatalp gumi része teljesen rásimuljon a tetőre. Megakadályozva, hogy beázzon a tető ezen a részen.
4. Lépés
Jöhet az új antenna beszerelése. Persze itt is, mint mindenhol, oda kell figyelnünk, mivel univerzális antennáról beszélünk nem teljesen a mi szánk íze szerint van elkészítve. Így hát kell egy kis korrekció de, ez megvan hamar.
A korrekció oka
(Nem simul rá teljesen a tetőre az antennatalp. Ez persze nem maradhat így, mert különben beázik!)
A probléma orvoslására én csípőfogót használtam. Lecsippentettem mind a gumitalpról ezt a kis gumi bütyköt illetve magáról az antennatalpról is. Persze nem lett tökéletes, de a célnak megfelel.
A végeredményen jól látszik, hogy az antennatalp teljesen tökéletesen rásimul a tetőre.
Tehát betesszük az új antennatalpat és alulról a gyári antenna csatlakozó végen levő anyával rögzítjük a tetőhöz.
Ehhez azonban kell egy kis segítség! Történetesen az, hogy valaki megfogja az adaptert kívülről, mert különben enélkül elég nehéz feltekerniaz anyát a menetes szárra.
Mivel én egyedül voltam, segítségül hívtam a szélvédőmosó kannáját nehezéknek, hogy az antennatalp ne mozduljon el.
Amikor az anyát meghúzzuk, vigyázzunk ne húzzuk meg nagyon erősen, mert könnyen eltörhet a csavarnál a műanyag talprész. Sajnos, ez tapasztalat. Én is így jártam az első antennatalppal.
Gyakorlatilag készen is vagyunk a dologgal. Már csak annyi maradt, hogy az antennaszárat rátekerjük az antennatalpra. És kész...
BUFI - Suzuki Klubok Egyesülete - 2010
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre | |||
|
|||
» Válasz erre |