Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 49 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1

Suzuki IGNIS fűthető visszapillantó tükör utólag



Lassan eljön az idő, amikor egyre nagyobb szükség lehet a fűthető visszapillantó tükrökre. Mivel nekem egy IGNIS DDiS GLX-em van és ennek a típusnak gyárilag nem fűthető a visszapillantó tükre, ezért nekiláttam az átalakításnak.

007

Ennek az átalakításnak a munkafolyamatát szeretném most megosztani veletek.

Remélem a leírásnak hasznát veszitek ti is!

KaCsa - IGNISKLUB - 2011

 

Az első lépés és egyben talán az átalakítás során a legnehezebb, az eredeti tükörlap eltávolítása.

 

Ezt én egy kicsi órás csavarhúzó segítségével tettem meg úgy, hogy a tükörlapot befordítottam teljesen az autó felé és a piros körökkel jelölt karmokat kiakasztottam, amik a tükörlapot mozgató bölcsőhöz fogták azt.

 

Először az 1-es, majd a 2-es, aztán a 3-as, majd a 4-es és az 5-ös műanyag fülecskét akasztottam ki.

011

Ezután a tükörlapot a nyíl irányába le lehet tolni a félgömb alakú bölcsőről.

001

Itt lent látható a kiszedett bölcső, ami a tükörlapot tartja és mozgatja. Ezt persze nem kell kiszedni az átalakításhoz, csak érdekesség képpen szedtem ki, a megismerése végett.

003   004

Most következett életem egyik melléfogása, vásároltam egy utángyártott fűthető tükörlapot. Igaz, hogy fele annyiba került, mint a fűthető gyári tükörlap, de mint utólag kiderült nem éri még a negyedét sem. Persze ezt a vásárlás pillanatában még nem tudtam, ez csak a beszerelés után derült ki.

012   008

Már a tükörlap hátulján lévő műanyag sem nyerte meg a tetszésem, de hát ez volt, ezt kellett elfogadni akkor.

 

Felforrasztottam a fűtőszálhoz menő vezetékeket a tükörlap hátulján található forrfülekre.

013

Átfűztem a gyári kábelek mellett egy merev drótot, melynek segítségével behúztam a vezetékeket a helyükre.

016  

Visszaraktam a bölcsőt is a helyére, meghúztam a csavarokat.

019

Az ajtókárpit alatt található a csatlakozó, amibe be volt dugva az elektromos tükör csatlakozója. Az ajtón rögzített csatlakozó érintkezői közül a 4.lábon +12V mérhető bekapcsolt hátsó ablak fűtés esetén. A 8.láb a test. Erre a két érintkezőre kell csatlakoztatni a frissen behúzott vezetékeket.

023   020

A tükör csatlakozójában rögzítettem a fűthető tükörlaptól jövő vezetékeket. Az egyik vezetéket az egyik, a másik vezetéket a másik helyre. A sorrend mindegy, hisz egy polaritás független fűtőszálról van szó jelen esetben.

014

Ezt a műveletsort megcsináltam a másik oldalon is. Miután elkészült a másik oldal is, következett a próba. Minden remekül működött, ezért visszaraktam a kárpitokat és élveztem télen a fűthető tükör nyújtotta előnyöket.

 

Persze boldogságom nem volt teljesen felhőtlen. A cikk elején írtam, hogy az utángyártott tükör vásárlása nem volt jó ötlet, ugyanis a tükör hátlapjára ragasztott műanyag idom fülei, melyek a bölcsőbe kapaszkodnak, kb. fél milliméterrel hosszabbak voltak az eredetinél és ezért nem rögzítették rendesen a tükörlapot. Ennek következtében a tükörlap egy kicsit rezgett, remegett menet közben, elég zavaró volt.

006   007

Miután egy néhány kilométert (na jó, néhány száz kilométert) megtettem így, megszületett a megmásíthatatlan végső döntés, ez így nem maradhat tovább. Nem is maradt, vettem eredeti, gyári, fűthető tükörlapokat. Itt a képen a baloldalra való látható. Ezen a tükörlapon látható egy gravírozás is, a jobboldalra valón nincs gravírozás, a gyárin sincs.

022   021

Kicseréltem a tükörlapokat, leszedtem az utágyártottakat és felraktam a gyáriakat. A különbség azonnal tapasztalható volt. Nem rezgett, zizegett, csak simán tette a dolgát, amit egy jó fűthető visszapillantó tükörnek tennie kell.

 

Mindenkinek ajánlom, aki a csere mellett dönt és nem akar vele bosszankodni, hogy gyárit vegyen. Az igaz, hogy legalább kétszer annyiba kerül mint az utángyártott, de legalább hibátlanul működik. Nincs vele bosszankodás!

 

2011. november 06.

 

- KaCsa -


2011. november 06. 10:04 
 
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub