Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
#29416 Zoli58
#8062 tazooboy
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 21 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1

Gyertyacsere az IGNIS -ben



Suzuki Ignis gyertya csere!

Az Ignisem átlépte a bűvös 100.000 km -t és olajat kellett cserélni rajta és  mivel a szervizkönyv 105.000 km írja a gyertyák cseréjét, így akkor már egy szereléssel azokat is kicseréltem. Nem kell hozzá semmi spéci szerszám csak egy gyertyakulcs, egy 10 -es és egy 8 -as kulcs.

Ugyanolyan NGK IFR6J11 típusú gyertyákat vettem bele, mint amilyet a gyárba raktak bele.

 

01

 

 

Mielőtt nekiálltam a bontásnak, kicsomagoltam a gyertyákat és mindegyiknek a hézagját beállítottam 1,0 – 1,1 mm -re, ahogy a szervizkönyv is írja.

 

02

 

Ezután vehette kezdetét a szerelés. A képen megszámozott sorrendben kell lebontani az alkatrészeket.

 

03

 

Elsőnek a tölcsér utáni kis összekötő gumi csövet kell eltávolítani. Ezután már könnyen hozzá férünk a kettes számú alkatrészhez. Ezt 1db csavar tartja csak a helyén jobb oldalon alul, amit egy 10 -es kulccsal el is tudunk távolítani.

 

Egy kép

 

Ha ezt sikerült levenni, utána már hozzá férünk a légszűrőházat tartó, mindkét oldalon 1-1 patenthez és a csavarokhoz. Ezt 3db csavar tartja a helyén, ezeket is 10 -es kulccsal tudjuk kivenni.

2db jobb oldalon,

 

05

 

és 1db bal oldalon.

 

06

 

A sárga nyíllal jelzett csőre vigyázni! Ha kiakasztottuk a patentokat és kivettük az összes csavart, akkor a hátsó részt kicsit meg kell emelni és akkor könnyen ki tudjuk venni a helyéről a légszűrő tartónkat. Azért kell kicsit megemelni, mert 3db kis pöcökkel kapcsolódnak egymáshoz alul.

 

07

 

Mindezek után 8 -as kulccsal eltávolíthatjuk a fedelet, amit 4db csavar tart a helyén.

 

08

 

A képen jól látható, hogy a tömítés rajta maradt a blokkon. Azt rögtön vissza kell tenni a fedélbe nehogy kifelejtsük összerakáskor.

 

09

 

Ezután a két gyújtótrafóról lecsatlakoztatjuk a vezetékeket. Ha ez is megvan, akkor 10 -es kulccsal kivesszük a gyújtótrafókat rögzítő csavarokat. Ekkor már szabadon ki tudjuk őket húzni a helyükről és meg is látjuk a 4db gyertyát.

 

10

 

11

 

12

 

Nekem elég szorosan voltak benne, de végül mindegyik megadta magát és kijött a helyéről. :)

 

13

 

Végül nincs más teendőnk mint az új gyertyákat betenni a helyére és mindent fordított sorrendben visszaszerelni!

Jó munkát! ;)

 

Sárdi Tamás (Cula8)   -   2015

 

 


2015. március 30. 14:20 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

#ID9582

 Név:
 
Dátum: 2024. március 05. 19:04 
» Válasz erre
#ID9428

 Név:
 
Dátum: 2024. február 10. 08:52 
» Válasz erre
#ID9178

 Név:
 nemtudomki62
Dátum: 2020. október 04. 08:44 
Hello.Az iridium gyertyát nem szabad álítgatni
» Válasz erre
#ID9173

 Név:
 csigababa
Dátum: 2020. szeptember 29. 10:59 
Hali.Csak irídiumos lehet a gyertya vagy jó a "mezei" is?Azt olvastam hogy jó bele, csak kb 30000km ként kell cserélni az nálam kb 5 év.köszi a segítséget
» Válasz erre
#ID8940

 Név:
 MIG21
Dátum: 2018. február 10. 18:44 
Köszönöm a segitséget igy kb 20 perc alatt meg volt a ki be szerelés . Mégegyszer köszönöm nagyon nagy segitség volt!
» Válasz erre
#ID8844

 Név:
 Cula8
Dátum: 2017. április 09. 22:45 
Nagyon szívesen! :)
» Válasz erre
#ID8839

 Név:
 Dooby
Dátum: 2017. április 06. 13:26 
Köszi a segítséget :)
» Válasz erre
#ID8583

 Név:
 Pufi
Dátum: 2016. május 22. 12:16 
Ma 2016 máj. 22. 10ó tól- 11ó 15 percig tartót a csere ! Ignis 2005 év. 119515km. A fent leírtak nagyon jól szolgáltak ! A légszűrő vissza szerelése jobb oldali hátsó az vet el időt . Köszönöm Sárdi Tamásnak

Pufi
» Válasz erre
#ID8478

 Név:
 ugyörgy 36
Dátum: 2015. november 09. 19:31 
Sziasztok.

A mai napon megtörtént a gyertyacsere a sárga Wagonban (VVt). Azért ragadtam billentyűzetet. mert az itt leírt eljárás hasznos, minden buktatótól mentes, jól érthető, pedig nem.
Nekiáll az ember, lebontja a szükségeseket, kihúzza a jobb első (menetirányban nézve) gyertyapipát és..... agyát eldobja, mert a gumi egy csomó szép sötét olajat hoz ki. A gyertya nyakát ellepi az olaj. Próbáltam lelkiismeretesen kiszívni/törölni/tisztítani az olajat, de sajnos maradt benne egy kevés, ez ügyesen befolyt a hengerbe. Gyertya ki, a nyaka körben elrepedve. Pót tisztítás, új gyertya be. 2.3. henger ok, csak a szorulással kell kicsit küzdeni, amig pár menetet megindul a gyertya. 4. hengernél a trafó simán kiszakad a helyéről, de nem baj, kivettem a rugót és próbáltam a gumit kihúzni a helyéről. Végül kijött :) Ide is bekerült az új gyertya, és rá a közben összerakott gyertyapipa. Indítás, jól ismert megnyugtató motorhang, olajszint ellenőrzés, mert közben olajcsere is volt. Így lett kb 2 órás egy sima gyertyacserének indult művelet.
» Válasz erre
#ID8472

 Név:
 ugyörgy 36
Dátum: 2015. október 18. 22:21 
Köszi.
» Válasz erre
#ID8471

 Név:
 Cula8
Dátum: 2015. október 18. 22:16 
Köszönöm! :)

Nekem egy "T" gyertyakulcsom van ami 22 cm hosszú. Ennél rövidebbet ne vegyél szerintem mert kb. 3 cm lógott ki a kulcsból. Szóval pont körbe tudtam forgatni.
» Válasz erre
#ID8470

 Név:
 ugyörgy 36
Dátum: 2015. október 18. 20:49 
Milyen hosszú min. a gyertyakulcs szára ???
Kellene vennem egyet....
» Válasz erre
#ID8468

 Név:
 palit
Dátum: 2015. október 18. 13:59 
Koszonom szépen szép képeket és leírást. Ugyess vagy! Wagonom- ban fogom cserélni.
» Válasz erre
#ID8450

 Név:
 KaCsa
Dátum: 2015. szeptember 30. 09:47 
Ha simán kijönnek, nincsenek "beépülve, összediffundálva" a blokkal, szerintem is meg lehet ejteni a műtétet a képek és a leírtak alapján!

Hajrá Csőri, én veled vagyok!
» Válasz erre
#ID8449

 Név:
 Csőri
Dátum: 2015. szeptember 30. 09:43 
Ez annyira részletes és érthető, hogy még a végén én magam fogom kicserélni a gyertyákat az autóban (erősen megérettek a cserére úgyis....) :-)
» Válasz erre
#ID8334

 Név:
 Cula8
Dátum: 2015. március 31. 22:10 
Nagyon szívesen, használjátok egészséggel! :)
» Válasz erre
#ID8333

 Név:
 tarno
Dátum: 2015. március 31. 10:49 
Köszi ,ezt a korrekt leírást
» Válasz erre
#ID8331

 Név:
 basaja
Dátum: 2015. március 31. 10:05 
Köszönjük,hasznos,pontos és lényegretörő leírás😃
» Válasz erre
#ID8329

 Név:
 KaCsa
Dátum: 2015. március 30. 14:52 
Köszönjük szépen!

Biztosan többen is örülni fognak a leírásnak!

Ha esetleg másnak is van hasonló leírása, képekkel tarkítva, küldje el nekem és felrakom, hogy mindenki okulhasson belőle!

Köszönjük kedves Cula8!
» Válasz erre
#ID8328

 Név:
 Lovi24
Dátum: 2015. március 30. 14:43 
Korrekt és hasznos leírás!
Gratula!
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub